donderdag 28 februari 2008

2 Fabiola en Regi op ‘I Love The 90’s’

Jim TV en Radio Donna hebben twee nieuwe namen gestrikt voor ‘I Love The 90’s – The Party’. 2 Fabiola en Regi van Milk Inc. zijn toegevoegd aan de affiche. 2 Fabiola had ik al eerder aangekondigd maar nu is het nieuws pas officieel.

Er is natuurlijk geen land waar meer dancehits het levenslicht zagen tijdens de jaren negentig dan België. En dus mogen ook de Belgische boegbeelden van die periode, 2 Fabiola, niet ontbreken op deze unieke 90’s-Party. Patje Krimson doet het voortaan wel met twee vrouwen. Midden jaren negentig verkocht 2 Fabiola enkel in Vlaanderen trouwens meer dan 50.000 exemplaren van haar debuutalbum Tyfoon. Met deze band lijkt de affiche compleet.

Toch hebben de organisatoren ook nog Regi gestrikt. Speciaal voor I love the 90's verzorgt hij een exclusieve 90's dj-set. Mijn jonge lezertjes zullen niet begrijpen waarom Regi zo 90’s is. Wel, lang voor Linda, lang voor Anneke, lang voor alles was er Milk Inc. met Jade 4 U. We spreken 1997. La Vache werd in dat jaar een megahit in Frankrijk en Regi scoorde voor het eerst internationaal. Milk Inc. brak pas later potten in België.

Over de toevoeging van 2 Fabiola kan iedereen alleen maar tevreden zijn, maar wat te denken van Regi. Velen zullen zijn gezicht niet meer kunnen zien, toch ben ik er zeker van dat hij de Ethias Arena zal doen ontploffen. Zijn muziekkeuze zal zeer dance gericht zijn wat ik tijdens een 90’s-set enorm kan appreciëren. Tijdens de set van Regi zal Hasselt ongetwijfeld zijn handen laten zien.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Al dat gedweep met de jaren negentig, ik zal het nooit begrijpen. Ik herinner me nog goed de johnnies met hun strakke bootleg-broeken, petjes waarvan de klep helemaal krom was gebogen steil omhooggericht, gehuld in witte truien en geschoeid met buffalo's, dockers of arts.
Ze terroriseerden de Lage Landen met de introductie van de getunede wagens, in de begindagen waren de Honda CRX en Civic de populairste modellen. Verdraagzaamheid en contemplatie waren ook niet aan Johnny en Marina (in Nederland heette ze Anita) besteed, voorbeeld hiervan zijn de Vlaamse verkiezingen van 1995. Het Vlaams Blok behaalde toen voor het eerst meer dan 12% van de stemmen, vooral omdat de partij zich de afgelopen jaren niet meer enkel richtte op de verzuurde vlaamskiljon, maar ook het onnadenkende, overwegend jonge, kiesvee begon aan te spreken. Ik wil niet zeggen dat het allemaal racisten zijn/waren, maar ze waren nogal makkelijk te vangen met propaganda en marketing.
Dat is ook waarom de "eurodance" (toen nog gewoon house geheten) zijn onstuitbare opmars maakte. Die muziek moest het niet hebben van technisch bekwame muzikanten of goede vocalisten. Een simpele beat, een flashy logo en een knap zangeresje in een sletterige outfit volstond. Heel soms keek ik dan wel eens naar een clip, die toen nog niet op MTV kon komen, maar ik zette het geluid af, jonge jongens zien nu eenmaal graag veel bloot, al wilden ze niet allemaal hun oren laten teisteren door dat gebonk.

gratisapple zei

Misschien wel...
Misschien ook niet!

Jeffz zei

Wel wel wel, eurodance is meer dan enkele platte beats en een sletterig zangeresje. Er zijn genoeg voorbeelden van nummers die super in elkaar steken(Come take my hand- 2 brothers on the 4th floor). Maar het is natuurlijk ieder zijn mening, maar ik ben een eurodance aanbidder en ben er nog trots op ook!