maandag 18 februari 2008

Non-Stop 90's Dance

Deze week heb ik een geweldige internetradio ontdekt. Via iTunes belandde ik op Puls’Radio. Puls is een Frans livestream-radiostation dat zich uitsluitend bezighoudt met de betere dancemuziek. Van Puls’Radio bestaan vier verschillende versies: Puls’Radio, Puls’Trance, Puls’Version 8.0 en Puls’Version 9.0.

Puls’Radio speelt allerlei dance en bespeelt de gemiddelde elektronische muziekliefhebber. Puls’Trance houdt zich dan weer enkel bezig met hedendaagse Trance. Puls’Version 8.0 is een onderdeel van de zender waarop enkel dance uit de jaren ’80 wordt gedraaid.

Maar dit bericht gaat over Puls’Version 9.0. Deze versie laat uitsluitend dancemuziek uit de jaren ’90 horen. Voor mij als eurodancefan is deze zender een waar walhalla. Tijdens mijn eerste luisterkwartier kwamen al hits van LaBouche, Scatman John en Robert Miles voorbij.

Jammer genoeg is de site van Puls niet echt uitgebreid. Je kan naar geweldige muziek luisteren maar voor de rest valt er op de site niets te beleven. Een leuk detail is wel dat bij elke track het jaartal van release staat.

Puls’Version 9.0 is een zeer goede radiozender met een selectie van uitstekende eurodanceklassiekers maar meer ook niet. Ik zou Puls enkel aanraden als je een echte fan bent.

Geen opmerkingen: